Most nad Bałtykiem

13.09.2022 – Kalkulatory graficzne jako narzędzie przyszłości w szkołach

Kalkulatory graficzne jako narzędzie przyszłości w szkołach Jednymi z najważniejszych narzędzi, które wspomagają praktyczną naukę przedmiotów w szkołach z programem matury międzynarodowej (IB) są kalkulatory graficzne (GDC).Nauka w szkole to nie tylko opanowanie pojęć i zasad, lecz także rozwijanie myślenia logicznego, krytycznego i kreatywne rozwiązywanie zadań. Niezależnie od tego, czy interesuje nas rozszerzenie w zakresie fizyki, chemii, biologii, czy matematyki, ważne jest, aby upewnić się, że potrafimy korzystać z funkcji kalkulatora graficznego. We wtorek 13 września odbyły się kolejne warsztaty przygotowawcze w naszym projekcie unijnym zatytułowanym „Most nad Bałtykiem”, („Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowana z Europejskiego Funduszu Społecznego). „Praktyczne zastosowanie kalkulatorów graficznych w szkole” to temat następnego bloku zajęć dla naszych uczniów, prowadzonego przez Pana prof. Michała Szurka, wybitnego matematyka, laureata nagrody Polskiego Towarzystwa Matematycznego im. Samuela Dicksteina, autora takich publikacji jak „Opowieści matematyczne”, czy „Matematyka dla humanistów”. Zapraszamy do galerii zdjęć!

Konwersacje po angielsku

Czujemy, że jesteśmy gotowi do wyjazdu do Szwecji. Podczas 8 godzin konwersacji z j. angielskiego rozgadaliśmy się na tyle żeby bez problemu porozumiewać się tym językiem z naszymi nowymi znajomymi ze Szwecji. Zajęcia przybliżył nam różne aspekty życia w Szwecji a dzięki różnym formom aktywności mieliśmy też okazję poznać się jako grupa. Sweden, we are coming😊 

12.09.2022 – Spotkanie on-line

12 września, na platformie TEAMS, odbyło się kolejne spotkanie
nauczycieli polsko-szwedzkich biorących udział w unijnym projekcie Most
nad Bałtykiem. Spotkanie miało na celu organizację najbliższego wyjazdu z
grupą 17 uczniów do partnerskiej szkoły IB w Almhult, który odbędzie
się jeszcze we wrześniu. Nie możemy się doczekać!
Link do prezentacji: https://prezi.com/view/XKV85RibLpEWJCy9ueIf/

09.09.2022 – Wielkie twierdzenie Fermata, czarne dziury i migracja bocianów – co łączy te tematy?

9 września,w godzinach popołudniowych, odbyły się kolejne działania w ramach I mobilności ponadnarodowej (wyjazdu zagranicznego) w przedsięwzięciu pn. „Most nad Bałtykiem”, realizowanym w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Tematem bloku zajęć, prowadzonego przez Pana dr hab. Marka Piotrowskiego (profesora ChAT w Warszawie, członka Zespołu Pedagogiki Medialnej, KNP Polskiej Akademii Nauk), była specyfika i formy egzaminowania właściwe dla Matury Międzynarodowej.

Uczniowie, po wypełnieniu ankiet, omawiali swoje spostrzeżenia, m.in. dotyczące kreowania zdolności w szkołach IB. Podczas wspólnej wymiany myśli próbowaliśmy odpowiedzieć na różne pytania, w tym na to „Czy wiedza jest pewna, czy nam się wydaje,że wiemy?”. Warsztaty były inspirujące i umożliwiały doskonalenie pracy w grupach oraz myślenie krytyczne.

Warsztaty skandynawskie
03.09.2022 – Nabór zgłoszeń do udziału w II etapie projektu

W pierwszą sobotę września, spotkaliśmy się w szkole z grupą młodzieży szykującą się do pierwszego wyjazdu do zaprzyjaźnionej szkoły IB w Almhult. Pod czujnym okiem eksperta, p. Jana Marszałka, skandynawisty z UW, uczyliśmy się podstaw języka, poznawaliśmy historię, kulturę i obyczaje szwedzkie, a wszystko to w przyjaznej formie- pracując w małych grupkach, czy rywalizując w quizach tematycznych przy pomocy aplikacji Kahoot.

Drodzy uczniowie i rodzice,
uprzejmie informujemy, że przedsięwzięcie „Most nad Bałtykiem” nabiera tempa – uczniowie zrekrutowani do udziału w I wizycie rozpoczynają w tym tygodniu zajęcia przygotowawcze, zaś już od dzisiaj (02.09) uruchamiamy nabór zgłoszeń do udziału w II wizycie dla uczniów z klas I-III. Tematami przewodnimi ww. wizyty będą: 1) rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzięki projektowaniu przedmiotów użytkowych z wykorzystaniem drukarek 3D oraz 2) stereotypy polsko-szwedzkie – ciekawych zajęć podczas 5-dniowego pobytu będzie jednak znacznie więcej. II wizyta odbędzie się w ostatnich dniach października 2022 r., zaś na zgłoszenia uczniów w wersji papierowej czekamy w sekretariacie szkoły do dnia 9 września 2022 r. Więcej informacji znajdziecie w Regulaminie dostępnym na podstronie przedsięwzięcia (http://www.lopiastow.pl/most-nad-baltykiem/).

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym przedsięwzięciu!

Przedsięwzięcie Most nad Bałtykiem jest realizowane dzięki wsparciu uzyskanemu w ramach projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

10.08.2022 – Most do Almhult zbudowany!

Mamy wspaniałą wiadomość, nasz projekt  „Most nad Bałtykiem„ został oficjalnie rozpoczęty!

W dniach 10 – 13 sierpnia podczas wyjazdu do Szwecji, pani Katarzyna Bolesta-Siwek – wicedyrektor naszego LO oraz pani Ilona Kowalczyk – nauczyciel matematyki, uczestniczyły w spotkaniach organizacyjnych i przygotowujących organizację działań projektowych naszej młodzieży.

Pierwszy wyjazd młodzieży odbędzie się już we wrześniu, kolejny w październiku. Przed nami niesamowita przygoda, wiele ciekawych europejskich zajęć i spotkań. Szczególnie interesująco zapowiada się najbliższy rok szkolny 2022/23.

Rekrutacja do kolejnego projektu międzynarodowego

Z ogromną przyjemnością zapaszmy uczniów z naszego liceum do udziału w rekrutacji do realizacji pierwszego etapu projektu pt. „Most nad Bałtykiem. Przypominamy, że nasze LO pozyskało finansowanie z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji na organizację i przeprowadzenie 7-dniowych wizyt uczniowskich w zaprzyjaźnionej szkole średniej Hanagasskolan w Almhult (Szwecja). Szkoła ta od 2017 roku wdraża program Matury Międzynarodowej – będzie to kolejna okazja dla nas, aby nawiązać współpracę ze skandynawską szkołą IB. Dzięki temu budujemy możliwości uczenia się w międzynarodowym środowisku od doświadczonych partnerów.

Przedsięwzięcie „Most nad Bałtykiem” finansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach projektu pozakonkursowego FRSE pt. ”Ponadnarodowa mobilność uczniów”, Działanie 4.2 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój